به گزارش شهرآرانیوز، بخشعلی بیاتیقلهزو، ۶ فروردین در جلسه ستاد خدمات سفر استان در خصوص اقدامات معاونت بازرسی و حمایت حقوق مصرفکنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: کمیته نظارت و پیگیری، یکی از کمیتههای چهارگانه است که برنامهریزیهای لازم را در حوزه نظارت، بازرسی و تنظیم بازار انجام داده است. جلسات این کمیته از آبانماه آغاز شد.
معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرفکنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شبکه مسائل احصاشده برنامهریزیهای لازم ازجمله در واحدهای خدماتی اطراف حرم مطهر رضوی انجام و یک مانور مقدماتی اجرا شد و نسبت به درج قیمتها در محدوده حرم اقدامات لازم صورت گرفت.
وی عنوان کرد: با توجه به پیشبینی ورود حدود ۸ تا ۱۰ میلیون زائر به مشهد در ایام پایانی سال ۱۴۰۳ و نوروز ۱۴۰۴، بر اساس سرانه مصرف، کالاهای ضروری و اساسی مورد نیاز زائران پیشبینی و هماهنگیهای لازم با جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای توزیع این اقلام انجام شد.
بیاتیقلهزو اضافه کرد: در بخش آرد نیز ۶ نانوایی سیار در اطراف حرم ایجاد شده و علاوه بر این، ۱۲ مرکز عرضه مستقیم کالا و ارزاق توسط شهرداری و سازمان میادین پیشبینی شد.
وی با اشاره به حوزه نظارت و بازرسی عنوان کرد: بیش از ۵۸۵ بازرس در بخشهای مختلف در راستای نظارت بر قیمتها و... فعالیت میکنند و در اطراف حرم چهار پایگاه اصلی پیشبینی شده که نمایندگان دستگاههای اجرایی در آن حضور دارند و به شکایات مردمی رسیدگی میکنند.
معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرفکنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص تخلفات صورتگرفته از ابتدای نظارتها، افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی انجام و ۲ هزار و ۱۵۷ مورد گزارش تخلف تنظیم شده که ارزش ریالی پروندهها بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی ادامه داد: از این تعداد ۲۶۲ مورد گزارش زائر داریم که به این پایگاه مراجعه کردهاند و جمع مبلغ استرداد وجهی که برای زائران داشتهایم، ۹۲۶ میلیون تومان بوده است
بیاتیقلهزو گفت: ۱۱ واحد صنفی نیز تخلفات مکرر داشتهاند که اصرار بر تخلف آنها از طریق مراجع ذیربط، منجر به پلمب این واحدها شده است.